Historien om Oxford går tilbage til årene 1901-1910, hvor brandet udviklede sig i Frankrig. I 1982 opkøbte Hamelin brandet, som siden er vokset støt og har udviklet sig til at blive markedsledende indenfor notesbøger, notesblokke og dagbøger i Europa.

Hvert år fremstilles og sælges flere end 50 millioner Oxford produkter på det Europæiske marked, hvoraf 99% af disse er produceret lokalt på Hamelins fabrikker i Europa. Oxford sortimentet henvender sig primært til skole og kontor segmentet.

Et essentielt element i Oxfords notesbøger, notesblokke samt dagbøger er brugen af optisk hvidt papir

Oxford brandets kultur er en velfunderet kombination af ekspert knowhow, tradition og kompromisløs kvalitet. En af de væsentlige elementer i brandets succes er tilgangen til, at alle fortjener et produkt hvor udførelse, kvalitet og komfort er i fokus når produktet er i brug.

Ligeledes er det Oxfords ambition at levere de korrekte værktøjer for at støtte forbrugernes præstationer. Oxford formår at kombinere funktion og design med effektivitet.

I ønsket om at forme fremtiden og fremme brugen af notesbøger, har Oxford gennem årene sat sit præg på markedet ved at være på forkant med de nyeste teknologier og introducere nye funktioner og innovative løsninger.

Et essentielt element i Oxfords notesbøger, notesblokke samt dagbøger er brugen af optisk hvidt papir, af høj kvalitet, der modvirker genskin og er behageligt at skrive på. Ligeledes er det muligt at skrive på begge sider af papiret uden gennemslag.