Mens det smidige læder kunne være fra Italien og navnet Pierre kan lyde fransk, stammer brandet faktisk fra Sverige.

Her købte Bengt Pierre en lille familievirksomhed i 1982, der solgte diverse kontorartikler til flere lokale grossister i Sverige.

Pierre inspirerer ambitiøse mennesker til overblik og handlekraft.

I det forholdsvis brede produktsortiment fandtes også et par læderdokumentmapper, attachétasker og lignende.

Bengt Pierre så et forretningspotentiale for denne kategori af produkter, og begyndte at udvikle en linje af kvalitetskufferter målrettet den rejsende forretningsmand. Hermed var brandet Pierre født.

Pierre inspirerer ambitiøse mennesker til overblik og handlekraft da Pierre konstant er optaget af, at undersøge og kortlægge forretningsfolks adfærd og behov.

Pierre skaber derved brugervenlige Smart Bags som give den professionelle bruger tryghed og komfort på farten.

Efter at være blevet overtaget af Bantex A/S i 2005 er brandet vokset eksponentielt, samtidigt med at det er forblevet tro mod sin oprindelige vision.

I dag omfatter brandet udover det oprindelige sortiment af rejse- og businesstasker til herre, også linjer til kvinder.

Med denne sortimentsudvidelse, viser Pierre sig som alsidig og moderne.